Akyaka Saklı Cennet

Her sene yazlarımızı Bodrum’da  geçiririz. Başka bir tatile gerek duymadan rotamız hep yazlığa gelmek olur. Bu sene Bodrum’da da olsak artık değişik birşeyler yapalım, görelim diyerek günü birlik Bodrum’a 2 saat uzaklıkta olan Muğla-Akyaka’ya gidelim dedik. Açıkçası giderken çokta bir beklenti içinde değildim. Ama gittikten sonra Türkiye’deki saklı cennetten biri olduğunu gördüm.

Pazar günü atladık arabamıza,çıktık yola.İlk defa 2 saatlik bir araba yolcuğu yapacak olan Taha Bey nasıl dayanıcak diye düşünürken mola vere vere, dağların arasından gide gide girdik Akyaka’ya. Akyaka deyince aklı 2 şey gelir. Biri Azmak Nehri biri de Kite beach. Önceliğimiz kahvaltı etmek olduğu için Azmak Nehri’nin yanında olan restorantlardan birine girip hemen karnımızı doyurmak istedik.Fakat pazar günü gitmek bir dezavantajmış, bunu kalabalığı gördüğümüzde anladık:) Yoğun trafiği aşarak arabamızı park ettik ve kahvaltı etmek için uygun bir mekan arayışına girmeden bir yere girdik. Zaten boylu boyunca restorantların olduğu bir yer burası. Her yer tıklım tıklım.

Mekanımız Orfoz Restorant. Kahvaltısı müthişti. Hele bir ceviz reçeli vardı ki Taha’nın lafıyla missss misssss:) O kadar keyifli ki bir yer ki insan oturdukça bile rahatlıyor. Restorantta birde Azmağın içine masalar koymuşlar. Ayakların suda yemeğini yiyebiliyorsun:) Yanlız bu nehrin en önemli özelliği suyun yaz kış 8 derece olmasıymış.

Sodalı su diye bilinen bu nehir tam 2 kilometre ve bu azmakta sürekli tekne turları yapılıyor. Kahvaltımızı yaparken görsel şölene eşlik ediyosunuz.

O kadar Azmak Nehrini övdükten sonra bu güzel nehirde tekne turu yapmadan olur mu. Olduğumuz yerden yaklaşık bir 15 dakika azmak kenarından yürüyerek tekne turunun yapıldığı yere yürüdük. Yürürken kamp kurmuş hatta yüzen bir sürü insan görebilirsiniz.Ne kadar yasak yazsa da:) Eee biz türkler nerde yasak, biz ordayız tabi:)

Arkada yüzen insanları izlemek zorundasınız:)

Neyseki photoshopla yok ettik:)

Tekne turunun yapıldığı yerde çok beklemeden nerdeyse her 10 dakikada bir tekneler kalkıyor. Tekne dediğime bakmayın, 12 kişilik ufak birşey:) Kişi başı 12,5 TL veriyorsunuz. 15 dakika kadar 2 km’lik nehri geziyorsunuz. Suyun berraklığı, yeşilliklerin içinde gezmek o kadar güzel ki, ah bir de o yüzen insanlar olmasa. İnanılmaz görüntü kirliliği yaratıyorlar. Çok umursamadan tekne turunun keyfini çıkardık. Akyaka’ya iki hafta üst üste gittik.İkinci gittiğimizde teknelerin biraz daha ilersinde başka tekne turları olduğu keşfettik. Hem yarım saat gezdiriyor, hemde 10 TL 🙂 Valla biz ikinci gitmemizde onada bindik 🙂

Tekneden sonra acaba denize mi girsek diye plaja doğru yürümeye başladık. Sağ tarafımızda butik satıcılar oluyor. Çiçekli taçlar, kolyeler, bilezikler, Akyaka’ya özgü magnetler falan satılıyor. İsterseniz buralardan alışverişte yapabilirsiniz.

Plaja geldiğimizde ufaktan bir şok geçirsekte pazar günü buraya ASLA denize gelmememiz gerektiğini anladık:) Sanki bütün Akyaka denizdeydi:D Bu görüntüyü gördükten sonra artık dönelim dedik. Ama burdan inanılmaz bir görüntü dikkatimizi çekti. Gerçi bütün sahil boyunca gözüksede en çok burdan net gözüküyordu. Yazımın başındada dedim ya Akyaka deyince akla 2 şey geliyor. Biri Azmak biri Kite. Nedir bu kite derseniz board ve uçurtma birlikteliği diyorum ben buna. Extreme sporu. Rüzgar sörfü desem yalan olmaz:) Özel bir kite beach var. İstersen ordan hem ders alabiliyorsun, hem kite board yada uçurtma kiralayabiliyorsun ve eğer zaten biliyorsan da buranın tadını keyifle çıkarabiliyorsun. Peki burda neden meşhur biliyormusunuz; çünkü Akyaka, Gökova Körfezi’nde ve bu körfez Türkiye’nin diğer rüzgar alan bilindik plajlarından farklı olarak Termal Rüzgar üretmekte. Yani her daim rüzgarlı demek oluyor:) Bir de sığ olması tehlikeyi az da olsa azaltıyor. Ama uzaktan izlediğinizde o uçurtmalar o kadar güzel gözüküyor ki keşke bende bir denesem diyorsunuz. Tabi bizim yanımızda 2 yaşında bir küçük canavar olduğu için şimdilik bu isteğimizi sonraya bıraktık.

Arabamıza dönmeden yine Azmak kenarında kahvemizi içip öyle Bodrum’a dönelim dedik. Çok kısa sürede inanılmaz keyifli, rahat birgün geçirdiğimizi söylemem lazım. Çocuk olmadan belkide 1-2 günlüğüne kaçamak yapmak için ideal bir yer. Çocuk için alternatif çok olmamasından ötürü bunu söylüyorum tabiki.

Azmak Nehri ve Kite yapanları izlemek isteyen herkese Akyaka’yı tavsiye ediyor ,yazımdan keyif aldığınızı umuyorum ve yorumlarınızı eksik etmeyin diyorum. 🙂